Artikel tentang MULBERRY .. CUIT SINI

Monday, November 23, 2009

Kopi pegaga

Lupa lak nak citer. Bukan nak promo, tapi sekadar cerita pengalaman.

Semalam lepas kitorang belasah kebun sampai hilang tenaga, kitorang singgah kat kedai yang biasa kitorang pekena 'mee jawa'. Order 3 mee jawa .. dan sedang aku menebeng, kepala jengok sana sini, teringin lak nak perhati jenis jenis kopi yang ditampal di dinding kedai. Macam macam ada !

Rasanya hampir 20 jenis kopi bungkus yang dijual. Dalam banyak banyak, yang berjaya mengorat mata aku .. adalah kopi pegaga. Dicampur dengan bijiran kopi dan pegaga, di proses dan dibungkuskan.

Segelas .. RM1.70. Harga sebungkus cuma kopi tu RM1.50. Maknanya, RM0.20 untuk air panas dan sewa gelas. Aku pun order satu, minum dua orang. Share ngan kawan.

Dalam keta .. perut dah macam sikit kembung-kembung. Angin sudah mau keluar. tapi control macho ... takut terbunyi. Jadi bila dah keluar keta .. baru la lega. tapi disebabkan banyak kereta lalu lalang ..tak der la terdengar bunyi kentut tu ..

Kesimpulannya .. kopi tu memang hebat. Boleh buang angin dalam perut. Kalau nak cuba boleh. Rasanya sikit ada payau .. macam kelat. Mungkin rasa getah daun pegaga .. tapi syok .. Kalau nak beli, aku tak tau dijual di mana, tapi kalau terjumpa, baik cuba. Gambarnya ada kat atas tu ..

1 comment:

ayah tua said...

Terima kasih info ni, insyaAllah nanti boleh try kalau jumpa.
Salam