Artikel tentang MULBERRY .. CUIT SINI

Monday, December 14, 2009

Oh isteri ku sayang ....

Hah .. akhirnya aku dah dapat talipon aku balik. Masih terletak di atas meja member tu, ketika aku hilang ingatan malam tadi. Disebabkan talipon ni lah ... aku kena sindir dek bini aku pagi tadi.

"Hah bang .. lain kali benda tu pun awak tinggal merata-rata", kata bini wak.
"Amboi .. amboi .. amboi ... cantik nya bahasa. Aku sumpah jadi batu kang .. kang ...kang ..", wak cuba ugut.

Tapi bini wak buat derk jer .. Dalam hati, "Dia ni tak takut aku ke?"

Lepas bergurau senda seawal pagi lagi, aku pun 'start' keta bodoh aku tu untuk gi ke pejabat. "Brooommmm !!!" ... bunyi macam keta lumba.

(Note: Rupanya kalau keta dah lama tak servis, bunyinya pun macam keta lumba. Tak caya, nkorang cuba )

Bila turun dari pejabat ... Aku berubah jadi sombong. Talipon dah ada di tangan. Ha ha ha ....
Biar pun talipon tu murah, tapi banyak dah jasanya. Kalau tak der talipon tu, camana finance nak suruh aku bayar installment keta? Kerana usaha ni la maka diorang boleh buat business.

"Troooottt .... troooooottt....." Bunyi talipon ..
"Hello .. ni encik tot tot (nama censor) ke?"
"Ye ... saya...good moooorrrrninnngggg ! ", dengan bangga menjawab.
"Hello cik .. keta Encik dah tunggak 3 bulan", kata suara dalam tepon. Aku terus naik bengang.
"Hello .. nkorang ni tak der kerja lain ke? Awal awal pagi dah kacau orang", wak basuh dia.
"Memang ini kerja kami Encik", kata suara tu.
"Oh ye ke .... Ok .. kalau cam tu, minggu depan saja saya bayar", Aku jawab.
"Tak boleh Encik .. kena bayar minggu ni", kata suara tu.
"Apesal tak boleh lak? Dah memang cam tu kerja saya .. nak buat camana?", aku jawab.

Tapi aku acah je. Lepas dia call .. terus aku gi ke Amfinance dan bayar. Cehh .. sekali lagi aku dengan sombongnya keluar dari pintu finance. Walaupun realitinya aku cuma bayar RM300 je, sedangkan jumlah yang aku kena bayar adalah RM500/sebulan. Dalam poket ada balance RM23 ... kira ok la.

Kat luar finance, Mata melilau lilau .. pantang tengok muka samseng, dalam hati pun berkata, "Ya Allah .. jangan la diorang tarik keta aku".

Apa apa pun .. tak kesah .. aku dah dapat bini aku balik.
Isteri ku sudah pulang ke pangkuan ... wakakak !!!

No comments: