Artikel tentang MULBERRY .. CUIT SINI

Monday, December 14, 2009

Tertinggal isteri

Sesampai di rumah, baru aku perasan. Lampu dalam kereta aku bukak, belek dicelah kerusi, celah drawer ... celah segala galanya. "Ehh .. di mana ni?",hati makin tak senang. Cek lagi bawah kerusi. Ku julur kan tangan kat bawah kerusi. "Tak der juga ! ... Ceh .. !", dalam hati berkata.

Tak puas hati .. aku cek pulak dalam beg .. "Adoiii ... ". Habis semua poket beg, aku selongkar. Risau sungguh aku ni ..
Yang ada cuma 'lighter" ... "Camana ada lighter dalam beg sedangkan aku tak hisap rokok?" Cehhh ... (Selingan : Jangan hisap rokok .. membahayakan kesihatan anda)

Dah puas cari masih tak der. "Dah tua ke atau dah gila aku ni.", dalam hati nyesal. Mungkin sebab aku sendiri kelam kabut malam tadi. Sejak awal lagi, rasanya macam ada yang tak kena. Mula-mula remote kereta pecah time meeting malam tadi. Punya la banyak benda lain boleh dipijak, tapi dia cari remote keta aku juga. Dah la pecah, beteri lak hilang. Pergh ..

Lepas tu masa nak pulang, aku terpusing-pusing, ke hulu-ke hilir, dalam pejabat. Tak semena-mena hulur tangan kat kawan-kawan yang sedang bersantai dan terus pulang ke rumah. Macam kena sihir pun ada ...

Sesampai kat rumah plak .. baru la teringat 'bini' aku tertinggal. Cetttt ... !

AKu buka seluar dan tukar kain pelikat, Kepala perlahan lahan letak atas bantal. Dalam kepala macam macam benda tak baik difikiran. Dia kena colek, kena cilok. Camana kalau ada yang ambik, tapi tak mengaku. Adoii ..habis la aku. Tak senang betul rasa hati ni. Turun semula ke bawah, cek poket seluar, cek semula dalam beg, cek lagi dalam keta.

"Confirm ... SAh ..... Yakin .... memang tak der!"
Handphone aku tertinggal ... ! Siooootttt ...

Dulu zaman tak der handphone, tak pulak rasa cam ni. Baru sekarang ni kalau sedetik tak der bersama, setahun rasanya.

Pada kawan kawan yang cuba untuk hubungi aku hari ni .. "Sorry .. bini gua tertinggal"


3 comments:

TOK LEBAI said...

WAK!...sedeh jugak dengar cerita wak nih..jangan putus asa wak..he he he ...cuba tanya kekawan wak yang kat opis tu..keh keh keh ..kekadang kekawan ni duk pedajal je..keh keh keh..

mangchikla said...

"remote kereta pecah time meeting malam tadi." muekekekekekek ingatkan tadi meeting mcm MIC ...

raden said...

Tok Lebai,
Tak sedih dah .. dah jumpa. Staff baru kat opis tolong simpankan. Dia jumpa kat atas meja. Hah .. selamat talipon murah tu.

Mangchikla,
Wakaka ... lebih kurang la ..